Yücel Travel

Yücel Turizm İnşaat Gıda Kırtasiye Temizlik Hizmetleri San. Ve Tic. Ltd. Şti.
212 5 925 925 - [email protected]

Maldivler Turu / 5 Gece 6 Gün / 4 Gece Konaklamalı

Bembeyaz kumsallar, turkuaz lagünler ve lüks su üstü villalarıyla Maldivler, tropik…
  • Maldivler

Hint Okyanusu’nun kalbinde yer alan Maldivler, bembeyaz kumsalları ve masmavi sularıyla gerçek bir tropik cennet. Su üstü bungalovlarda konaklayarak denizin üzerinde uyanmanın keyfini çıkarabilir, mercan resiflerinde dalış yaparak su altı dünyasını keşfedebilirsiniz. Güneşin okyanusa battığı romantik akşamlarda ise eşsiz bir huzur sizi bekliyor. Balayı, özel kutlamalar ya da sadece dinlenmek için Maldivler, hayatınızın tatiline ev sahipliği yapar!


Maldivler Turu

5 Gece 6 Gün

(4 Gece Konaklamalı)

Gezilecek Yerler: Maldivler

Havayolu : Fly Dubai Havayolları İle


Tur Tarihleri : 24 , 26 Ocak & 10 , 17 Şubat & 10 Mart & 14 Nisan & 5 , 12, 19, 26 Mayıs & 22 Haziran & 14 , 22 Temmuz & 4, 18, 25 Ağustos & 1 Eylül & 6 , 20 Ekim & 10, 24 Kasım & 18 Aralık

Detaylı bilgi ve rezervasyon için bizimle iletisime geçebilirsiniz


MALDİVLER HAKKINDA

İKLİM VE NE ZAMAN GİDİLMELİ…

Güneşin en etkili olduğu bölge olan Ekvator’da yer alan Maldivler’de, gündüzleri 30°C civarında olan ve geceleri de yaklaşık 23°C’ye düşen bir havayla karşılaşacaksınız. Yağmur mu? Nadiren yağar. Yağdığında ise sıcak ve tropiktir. Deniz, dalgalarını kabartarak sörfçüleri heyecanlandırırken yağmur da bitki örtüsünü canlandırır. En çok yağışın olduğu aylar Mayıs ve Kasım’dır. Ancak, bu aylarda bile ortalama yağış düşüktür ve yıllık 2.133 gibi bir miktara denk gelir. Atmosferde bulunan su buharıyla birlikte nem oranı ortalama %75-80 civarındadır; fakat deniz seviyesindeki adaların üzerinde esen meltemler bu nemin etkisini azaltır.

Hava, 06.00’dan 18.30’a kadar aydınlıktır. Gelgit sonrası su seviyesinde oluşan yükselme ve alçalmalar ise çok azdır. Bu iklimde iki muson mevsimi bulunur. Bunlardan birincisi Aralık’tan Nisan’a kadar süren Kuzeydoğu Musonu (doğudan esen anlamına gelen Iruvaa), ikincisi ise Mayıs’tan Kasım’a kadar olan Güneybatı Musonudur (daha güçlü rüzgârların olduğu Hulhangu). Yağmur yağma ihtimalinden dolayı bu mevsime ‘yağmurlu mevsim’ denir.

Peki, Maldiv tatili ne zaman yapmalı? Siz hazır olduğunuz anda. Maldivler’in iklimi tüm yıl boyunca tropikaldir. Hava kestirilemez olsa da ve aniden fırtına çıkma ihtimali bulunsa da, bunlar kısa sürer. İklim hakkında daha fazla bilgi almak için www.meteorology.gov.mv adresini ziyaret edebilirsiniz.



MALDİVLERDE NELER YAPILABİLİR…


Kişisel Aktivite Seçenekleri:
Yarım gün ya da tam gün Snorkeling (Coral Garden, Reef Snorkeling, Deniz Kaplumbağası ve Vatoz Snorkeling Seçenekleri)
Whale Shark & Dolphin Safari (Yarım gün Balina Köpekbalığı veya Yunus Balıkları izleme turu)
Sunset Fishing (Gün batımı ve sonrasında özel tekne ile balık avı)
Big Game Fishing (Tercihinize göre yarım gün ya da tam gün büyük balık avı)
Sandbank Snorkeling (Özel tekne ile götürüleceğiniz ıssız adada güneşlenme ve snorkeling aktivitesi)
Katamaran (Yarım gün ya da tam gün özel katamaran ile deniz & güneş keyfi)
Male Adası Turu (Başkent Male’de yarım günlük yürüyüş ve alışveriş turu)

OTELLERE ULAŞIM VE HAVALİMANI KARŞILAMASI HAKKINDA


Havalimanına indiğinizde alan görevlileri sizleri konaklayacağınız otel ismini taşıyan pankart ile karşılar sonrasında transfer alanına geçişinizi sağlar sonrasında seçtiğiniz otele göre sürat teknesi , iç hat veya deniz uçağı ile konaklayacağınız otele transfer edleceksiniz dönüşte de yine aynı şekilde görevlilerimiz uçuş saatinize göre transfer planlamanızı yapacaktır.

TUR PROGRAMI



1 Gün | İstanbul

Turumuzun İlk günü Maldivler’e yapacağımız gezimiz Sabiha Gökçen Havalimanı Dış Hatlar Gidiş Terminalinde başlıyor. Saat 11.00‘de tur görevlisi ile buluşma ve sonrasında bagaj ve check-in işlemlerini gerçekleştireceğiz. Fly Dubai Havayolları'na ait uçak ile saat 14.20 da Dubai’ye uçuş ve yerel saat ile 19.45’de Dubai İnternational havalimanına varıyoruz. Aktarma saatine kadar serbest zamanımız olacak…



2 Gün | Dubai - Maldivler

Fly Dubai Havayolları ile 01.10’de Male’ye uçuş ve 06.25’de varış. Hint Okyanusu’nda 1190 adadan oluşan, masmavi denizi, bembeyaz kumsalı ve rengârenk mercan adaları ile ünlü Maldivler ‘e varışımızın ardından tercih edeceğiniz transfer tipi seçeneğine göre otelimize transfer. Odaların alınmasının ardından serbest zaman. Geceleme otelimizde.



3 Gün | Maldivler

Otelde alınan kahvaltı sonrası tam gün serbest zaman… Adanızı keşfedebilir , deniz & kum & güneşin tadını çıkarabilir veya çeşitli bireysel aktivitelere katılabilirsiniz. Konaklama otelimizde.



4 Gün | Maldivler

Otelde alınan kahvaltı sonrası tam gün serbest zaman… Adanızı keşfedebilir , deniz & kum & güneşin tadını çıkarabilir veya çeşitli bireysel aktivitelere katılabilirsiniz. Konaklama otelimizde.



5 Gün | Maldivler

Otelde alınan kahvaltı sonrası tam gün serbest zaman… Adanızı keşfedebilir , deniz & kum & güneşin tadını çıkarabilir veya çeşitli bireysel aktivitelere katılabilirsiniz. Konaklama otelimizde



6 Gün | Maldivler – Dubai - İstanbul

Otelde alınan kahvaltı sonrası sonrası serbest zaman… Ardından tercih edeceğiniz transfer tipi seçeneğine göre havalimanına transfer oluyoruz. Fly Dubai Hava Yollları tarifeli seferi ile 23.30’Da Dubai’ye uçuş ve yerel saat ile 03.00’da varış sonrası (6 Saatlik aktarma bekleme saatimiz olacaktır.) Ardından Fly Dubai Havayolları ile 09.15’de İstanbul’a uçuş ve yerel saat ile 13.20’de varış sonrası turumuz sona eriyor.


DAHİL OLANLAR:
Fly Dubai Havayolları ile İstanbul – Male arası gidiş – dönüş ekonomi sınıfı uçak biletleri
Seçtiğiniz otele göre 4* veya 5* Otellerde konaklama
Seçtiğiniz pansiyon tipine göre yarım pansiyon veya Tam konaklama
Profesyonel karşılama hizmetleri
Otel tercihinize göre Sürat teknesi , iç hat veya Deniz uçağı ile otele transfer hizmetleri
Yerel tesis rehberlik hizmeti
Seyahat Sağlık Sigortası

HARİÇ OLANLAR:
Yurt dışı çıkış harç pulu ücretleri
Öğle yemekleri

EK BİLGİLER

1- Genel şartlar tur programının ayrılmaz bir parçasıdır ve Tur programından bağımsız düşünülemez.

2- Tur için yeterli katılım sağlanamadığı takdirde; Acenta gezi hareket tarihinden 21 gün öncesine kadar turu iptal edebilir. Bu durumda Tur bedelinin tamamı misafire iade edilir. Tur dışında satılan ilave hizmetlerin (Vize – İç Hat Bileti – Seyahat Sağlık sigortası) iadesi bulunmamaktadır. Turun iptalinden dolayı oluşabilecek maddi ve manevi kayıpları misafir turu satın aldığında peşinen kabul etmiş sayılır. Acenta sorumlu tutulamaz.

3-Tura kayıt yaptıran misafirlerimizin tur başlangıç tarihine 30 gün kalaya kadar ücretsiz iptal hakkı vardır. Tur başlangıç tarihine 30 günden az kalması durumunda iptallerde %30 ceza, 20 gün veya daha az süreli iptallerde %100 ceza uygulanır. Türkiye’ de bulunan Mercilerden alınan hastane raporu, İş yeri izin belgeleri vb evraklar , Türkiye dışında konaklayacakları otel ve alacakları hizmetin iptalinde kabul görmemektedir.

4-Acente hava yolu ile yolcu arasında aracı kurum olup, olası ihtilaflarda Türk mevzuatının ilgili hükümlerinin yanı sıra Lahey Protokolü ve Varşova Konvansiyonu hükümleri uygulanacaktır.

5-Satın alınan tura kayıt esnasında; misafir tarafından pasaportta geçen isim, doğum tarihi , pasaport numarasının sisteme doğru şekilde girilmesi ve beyan edilmesi gerekmektedir. Uçak biletleri bu bilgileri göre kesilmektedir. Hatalı verilen bilgilerden oluşacak uçak bileti iptal ve değişikliklerinin ceza bedeli misafirlere yansıtılır.

6- Tarifeli ve Charter uçuşlarda rötar ya da uçuş saati değişiklikleri olabilir. Acente bu değişiklikleri en kısa sürede bildirmekle yükümlüdür. Misafir uçuş saatinin değişme / İptal riskini kabul ederek geziyi satın almış sayılır.

7- Hava Yolları kuralları gereğince; gidiş-dönüş olarak satın alınmış uçak biletlerinin gidiş uçuşu kullanılmadığı takdirde , dönüş uçuşu Hava yolu tarafından iptal edilmektedir, kullanılamaz.

8- Uçaklı turlara katılan kişiler için yapılması gereken check-in ve boarding işlemleri kişisel işlemlerdir. Uçuşlarda oluşabilecek son dakika rötarları ve kapı değişiklikleri, havalimanlarında sesli anons edilmekte ve alandaki bilgi panolarında gösterilmektedir. Bu bilgiler bizzat misafirler tarafından takip edilmelidir Ek olarak .bildirilen saatlerde, belirtilen havalimanında hazır bulunmayan , check-in ve boarding işlemlerini zamanında yaptırmayan veya zamanında yaptırdığı halde uçağa binmeyen misafirlerin uçuşunu gerçekleştirememeleri durumunda Acente sorumlu değildir. Uçağı kaçıran misafirlerin tura dahil olmaları için gerekli olacak gidiş-dönüş yeni uçak biletinin temini ve gidilecek bölgedeki transferleri vb. gibi konulara dair oluşacak tüm masraflar kendilerine aittir.

9-Türkiye çıkışlı uçakların genelinde valiz ağırlığı 20kg’dir. Bu ağırlık uçak firması ve gidilecek ülkeye göre değişiklik gösterebilir. Gidilecek ülkede iç hat uçuşları bulunuyorsa, bu iç hat uçuşlarında valiz ağırlığı 15kg’a düşebilmektedir. Fazla bagaj ağırlık / Fiyat kuralları hava yolları tarafından belirlenmekte olup, Acente sorumluluğunda değildir.

10-Uçak biletlerini milleri ile upgrade etmek (business veya first class’a yükseltmek) isteyen misafirlerimiz için; biletleri kesildikten sonra hava yolunun (üyeliğinizin bulunduğu hava yolunu kontrol ediniz) müsaitliğine bağlı olarak upgrade işlemleri gerçekleştirebilir. Her uçuş için mil garantisi verilmez. Programın biletlerinin upgrade edilebilir sınıftan olup olmadığını kontrol ediniz.

11- Konaklama için otel giriş saati 14.00, çıkış saati 12.00’dir. Konaklanacak oda ile ilgili talepler (Yüksek Kat, Sigara içilmeyen oda, Yatak Tipi) otele bildirilir. Ayırtılan odaların , otelin müsaitliğine bağlı olarak misafir tercihleri doğrultusunda olmasına özen gösterilir. 3 Kişilik odalarda ilave yatak uygulaması vardır. Bu tip odalarda 3.kişiye tahsis edilen yatak standart yataklardan küçüktür. 3Kişilik odalar 1 büyük + 1 İlave yataktan oluşmaktadır. İlave yataklar açma-kapama veya coach bed olarak adlandırılan yataklardan oluşmaktadır. 2 Yetişkin + 1 Çocuk şeklinde olan rezervasyonlarda , çocuk için ayrı yatak bulunmayabilir. Çocuk fiyatları ancak 2 yetişkin yanında konaklanması şartıyla geçerlidir. Çocuk indirimleri 2 yetişkin yanında kalan yaş grubuna uyan ‘tek çocuk’ için geçerlidir.

12-Otellerde sunulan kahvaltı Türk mutfağında alışılagelmiş zengin kahvaltıdan farklılık göstermektedir. Genelde kontinental kahvaltı olarak adlandırılan tereyağı, reçel, ekmek, çay veya kahveden oluşan sınırlı seçenekler ile sunulmakta olup, gruplar için gruba tahsis edilmiş ayrı bir salonda servis edilebilir.

13-Fuar ,kongre ,konser ,etkinlik, spor turnuvası vb. özel dönemlerde oteller belirtilen lokasyonlardan veya km’lerden daha fazla mesafede kullanılabilir. Böyle bir durumda, turun hareket tarihinden 15 gün önce Acente tarafından bildirilecektir.

14-Rehberimiz turlarımızın içeriğine bağlı kalarak, katılımcı sayısına, müze ve ören yerlerinin kapalı olma durumuna göre turların günlerinde değişiklik yapabilir. Bu durum uçuş saatlerinde oluşabilecek değişiklikler karşısında da geçerlidir. Acente zorunlu durumlarda veya gerek gördüğü durumlarda programın içeriğini bozmadan şehirlerin programdaki sırasını ve uçulacak olan Ana havayolunu değiştirebilir.

15-Gün içindeki kur değişimi , TL fiyatlara yansıtılmaktadır. Ödeme anındaki kurlar geçerlidir.

16- Turlarımızda Kullanılan Araç Tipleri Kişi Sayılarına göre aşağıdaki şekilde sınıflandırılır. Her turumuzda bulunan kişi sayısına göre aşağıda bulunan araç tipleri tayin edilir. Otobüsler 25-46 Kişi sayılarında kullanılır. (Mercedes Travego vb.) Midibüsler 17-24 kişi sayılarında kullanılır (Isuzu Turkuaz vb.) Minibüsler 8-16 kişi aralığında kullanılır. (Mercedes Sprinter vb.) kullanılan araçlardandır. Ek olarak Seyahat esnasında Karayolu ile geçiş yapılan gümrük kapılarında bekleme süresi standartları aşabilir. Yaşanan olumsuzluklardan Acente sorumlu tutulamaz.

17- Tura iştirak eden kişilerin, şahsi eşyaları, çantaları, valizleri, pasaportları / kimlikleri kendi sorumluluğunda olup, unutulan/kaybolan/çalınan eşyalardan Acente sorumlu değildir. Unutulan eşyaların bulunma durumlarında Ülkeye ve/veya kişiye ulaştırılması sırasında yapılan masraflar eşya sahibine aittir.

18- Tura katılan kişilerin Seyahat Sağlık sigorta poliçelerini ve herhangi bir sağlık sorunları varsa ilgili araç ve raporlarını yanlarında bulundurmaları zorunludur.

19- 18 yaşından küçük misafirlerimiz tek başına ya da yanlarında anne veya babadan sadece biri seyahat ederken ülke giriş çıkışlarında görevli polis memurunca Anne- Babanın ortak muvafakat belgesi soracağından seyahate gidecek kişinin belgeyi yanında bulundurması zorunludur.

20- Acentemiz aracılığı ile alınan vizelerde şirketimizin hiçbir sorumluluğu yoktur. Sadece evrak temini düzeni , teslimi ile ilgili sizlere danışmanlık hizmeti verilmektedir. Vizenin çıkmaması durumunda vize için ödenen ücretin iadesi bulunmamaktadır. Tur için ödenen ücretin iadesinde İptal & İade koşulları geçerlidir.






















İPTAL POLİTİKASI:
1- Ödemeler 1/a- Kayıt esnasında rezervasyon bedelinin tamamı Acente’ye ödenmesi gerekmektedir. Anılan süreler içinde belirtilen ödemelerin gerçekleştirilmemesi halinde yapılan rezervasyon (lar) iptal edilerek, toplam rezervasyon bedelinin P (yüzde elli)’si cayma tazminatı olarak tüketiciye fatura edilir. 1/b- İndirimli hizmet satın alan (rezervasyon yaptıran) tüketici, toplam tutarın tamamını kayıt esnasında ödemekle yükümlüdür. 1/c- Erken rezervasyon ve kampanyalı rezervasyonlarda rezervasyon bedelinin tamamı, rezervasyon esnasında ödenmesi gerekmektedir. Cayma tazminatı I/A maddesi ile aynıdır. 2 - İptal & Devir Acente, gerekli tüm özeni göstermiş olmasına rağmen gezinin başlamasına veya devamına engel teşkil eden; gerekli yolcu sayısı kadar kesin kaydın oluşmaması, otelin short a düşmesi veya belirli sebeplerle otelin rezervasyon kabul etmemesi ve/veya olumsuz hava koşulları, yol engeli, grev, terör, sis, savaş ihtimali, iktisadi ve idari krizler, öngörülemez teknik hususlar ve tüm mücbir sebeplerden dolayı geziyi iptal veya tehir edebilir. Bu durumda tüketicinin tazminat hakkı yoktur. 2/a- Tüketici, hizmetin başlamasına 30 gün kalaya kadar iptal talep ettiğinde, ödediği bedelin tamamı kendisine iade edilir. 2/b- Tüketici, hizmetin-konaklamanın başlamasından 30(otuz)-15(onbeş) gün önce sözleşmeyi iptal etmesi halinde toplam rezervasyon bedelinin 5 (otuzbeş)'ini, 15 (onbeş) -7 (yedi) gün önce sözleşmeyi iptal etmesi halinde toplam rezervasyon bedelinin P (elli)'sini, 7 (yedi)günden daha az bir süre kala ise tamamını acenteye ödemeyi kabul ve taahhüt eder. Tüketici tarafından yapılan tarih değişiklikleri iptal hükmündedir. 2/c- Tüketici, indirimli satış döneminde satın almış olduğu Erken Rezervasyon İndirimli Ürününü herhangi bir sebeple iptal ettirmek isterse,iptal sigortası yaptırmamış ise gezi bedelinin tamamını otelegidelim.com’a ödemeyi kabul eder ve taahhüt eder. 2/d- Tüketicinin, kendisi veya birinci derece akrabalarının 10 (on) günlük mutat iştigaline engel olan rahatsızlıkları veya ölümlerini tam teşekküllü devlet hastanesinden alınacak resmi kurul raporu ile hizmetin başlamasından önce yazılı ibrazı, iptal/devir maddelerinin istisnasıdır. 2/e- Tüketici, hizmetin başlamasına tam 7 (yedi) gün öncesine kadar rezervasyonunu istediği kişiye devredebilir. Devralan kişi, bakiye ve devir sebebiyle doğan tüm masraflardan devreden ile beraber sorumludur. Tüketici, tüm İptal/devir taleplerini yazılı olarak hizmetin başlangıcından önce acenteye sunmakla yükümlüdür. 2/f- Tüketicinin başlangıcını kaçırdığı hizmete-konaklamaya iştirak edeceğini yazılı olarak bildirmemesi durumunda; acente tüketici adına yapılmış tüm rezervasyon ve hizmetleri 24 (yirmidört) saat sonra iptal etme hakkına sahiptir. Bu gibi iptallerde tüketiciye herhangi bir ücret iadesi yapılmaz. 2/g- Acente gerekli gördüğü durumlarda Tüketiciye bildirmek kaydıyla ilan ettiği veya kayıtlarını aldığı rezervasyonları hizmetin başlamasından önce kısmen veya tamamen iptal edebilir. Aynı sürede veya hizmet-konaklama sırasında acente hizmet kapsamındaki otel isimlerini, ulaşım araçları ile bunların hareket yerlerini, programda belirtilmiş ve gezilecek yer olarak gösterilmiş yerlerin ziyaret sıralarını değiştirebilir. Tüketici bu değişiklik ve iptalleri haklı nedenlerle kabul etmediği takdirde, rezervasyonunu iptal edip, tüketilmeyen hizmet bedellerini iade alma hakkına sahiptir. 2/h- Tüketici; indirimli satış döneminde satın almış olduğu indirimli erken rezervasyon ürününde herhangi bir sebeple tarih değişikliği yaptırmak isterse, talepte bulunduğu tarihte geçerli olan liste fiyatları üzerinden indirimsiz rezervasyon değişikliği yapılacağını kabul eder. 2/ı- Tüketicinin, başladığı turu hizmetin kusurlu olduğundan bahisle terk etmesi halinde, turu terk ettiğini Seyahat Acentesi yetklisine ve konakladığı otele sebepleri ile birlikte yazılı olarak bildirmek zorundadır. Aksi halde tüketici turu terk etmiş sayılmaz ve hizmeti alıp kullanmış addolunur. 2/j- Tüketicinin satın aldığı tur programını şikayet ettiği halde sonuna kadar kullanması, şikayetçi olduğu hususlar ile ilgili ikame hizmet ve bedel iadesi gibi tazminat haklarını ortadan kaldırır. 3- Genel Hükümler 3/a- Bagaj ve içeriği ile ilgili her türlü sorumluluk bagaj sahibine aittir. Tüketici seyahat edeceği aracın ve konaklayacağı tesisin tabi olduğu yasa ve teamüllere uymakla yükümlüdür. 3/b- Ulaşım hizmeti sağlayıcıların ağır kusurundan kaynaklanan bagaj kaybı veya hasarı durumlarında; tüketicinin sağlayıcıya kayıp veya hasar TUTANAĞI düzenlettirmesi halinde, bagajın içinde bulunan eşyaların maddi ve manevi değeri ile sair vasıf ve özellikleri gözetilmeksizin, gezinin toplam bedeli içinde ulaşıma isabet eden kısmının 1/2'si, kaybolan eşya ve valizin maddi ve manevi tazminatı olarak, acente tarafından eşya sahibi tüketiciye ödenir. Acente, kendisine yazılı olarak kıymetleri ile birlikte deklare edilerek teslim alınmış eşyanın her türlü kaybından, hasarından ve çalınmasından, en çok toplam rezervasyon tutarının ulaşım bedeli kadar sorumludur.Ayrıca konaklama hizmeti esnasında veya çıkış günü yaşanan bagaj veya eşya kayıp veya hasarlarında tüketicinin kayıp veya hasar TUTANAĞI düzenlettirmesi gerekmektedir, ayrıca bu tür kayıp veya hasarlarda acente herhangi ödeme yapma sorumluluğu taşımamaktadır. 3/c- Satın alınan hizmetlere- konaklama tutarlarına VİZE İŞLEMLERİ ve HİZMETLERİ dahil değildir. 3/d- Acente, taahhüt ettiği hizmetin başlamasından sonra meydana gelen mücbir hal, tüketicinin sorumlu olduğu hal ve 3. kişilerin şahsi sorumluluklarından kaynaklanan haller dışındaki sebeplerden sorumludur. Acente sorumluluğu dahilindeki hallerde, tüketici aleyhine olan değişiklikleri TÜRSAB Kütahya Çizelgesi hükümleri uyarınca Tüketici'ye bedel veya hizmet iadesi şeklinde tazmin edebileceği gibi, aynı zamanda, fiyata dahil olmayan ve hizmet esnasında Tüketici'ye verilen ek ve /veya alternatif düzenlemeler ile de telafi yoluna gidebilir. Ayrıca Tüketici’nin başka bir seyehatinden Acente’nin teklif edeceği oran/tutar ile ilave indirimler verilerek te telafi edilebilir. Ek, ikame hizmetlerin veya ilave indirimlerin Tüketici tarafından alınıp kullanılmış veya tüketilmiş olması Tüketici'nin bedel iadesi ve tazminat haklarını ortadan kaldırır. 3/e- Tüketici, rehber, tesis, acente ve ulaşım aracı yetkililerinin satın alınan hizmetle ilgili bildirdiği kurallara uyacağını; 3.kişilerin can, mal ve huzuruna saygı duyacağını aksi takdirde hizmeti haklı nedenle alamayacağını ve iade hakkının bulunmadığını kabul eder. 3/f- Tüketicinin, ifa edilen hizmetin kusurlu olduğundan bahisle rezervasyonu sonlandırması halinde, acente yetkilisine ve konakladığı otele sona erme sebeplerini yazılı olarak bildirmek zorundadır. Aksi halde hizmeti alıp kullanmış olarak kabul edilir. 3/g- Tüketicinin şikayetçi olduğu hususları hizmetin ifası sırasında yazılı olarak acenteye bildirmesi iyi niyetli tüketicinin işbirliği yapma ve özenli davranma borcudur. 3/h- Sözleşmede imzası bulunmayan ancak sözleşmeye konu hizmete katılan tüketici(ler), kendi adlarına kayıt yaptırmakla görevlendirdikleri tüketici(ler)nin bu sözleşmeyi okuyup imzalaması ile sözleşme hükümlerini kabul ve taahhüt etmiş sayılırlar.Acente tarafından tüketicinin faks,mail v.b iletişim adreslerine gönderilen sözleşme, voucher ve makbuz tüketici tarafından imzalanarak tekrar acenteye gönderileceketir. 24 saat içerisinde gönderilmemesi durumunda iş bu sözleşme hükümlerini kabul ve taahhüt etmiş sayılırlar.İptal sigortasının geçerli olabilmesi için işbu sözleşmenin tüketici tarafından mutlaka imzalanıp acentaya gönderilmesi gerekmektedir. 3/ı- 1618 sayılı yasanın 12. maddesi uyarınca; paket tur hizmeti satın alındığı takdirde paket turun eksik ya da hiç verilememesi halleri sigorta ile teminat altına alınmıştır. Teminat kapsamı paket tur bedeli kadardır. 3/j- Tüketici isterse paket tur ve/veya konaklama hizmeti başlamadan önce; kaza ve hastalık halinde çıkış noktasına dönüş masrafları ile her türlü kazadan doğan zarar ile tedavi masraflarını sigortalatabilir 3/k- Acentenin sözleşmeye kısmen ya da tamamen uymaması hallerinde ödenecek tazminatın hesaplanmasında TURSAB MARMARİS ÇİZELGESİ maddeleri uygulanı